Anpassad sökning

söndag, juli 26, 2009

2006 Walter Hansel Winery Chardonnay Cahill Lane

För en tid sedan berömde jag Walter Hansels 2006 Pinot Noir från The North Slope och nu har det blivit dags för ännu en 2006:a men nu från vingården Cahill Lane och druvan Chardonnay. Hansel tillverkar varje år cirka 5000 lådor vin på denna druva.

Chardonnay Cahill lane får vara något av en dark horse vid en middag på grillade kamben med en glace av bbq-sås där vinvalet egentligen är Seghesios strålande bas-zin från 2006.

Hansels Cahill Lane Chardonnay visar sig dock även den vara ett utmärkt vin till de korta ribsen som innan de hamnar på grillen kokats i någon timme. Eftersom det dessutom serverades en het salsa med mycket asiatisk chili föredrog åtminstone jag det vita svalkande vinet till maten.

Innan jag glömmer det vill jag rikta ett stort tack från Jen och mig till grillmeistro Jacob som bjöd in till en mycket trevlig kväll på Pensionat Päronet i Malmö. Vi ses nästa helg för nya äventyr!

2006 Walter Hansel Chardonnay Cahill Lane doftar tropisk frukt, päron och vanilj som samsas med smör, fat, mineral och rostat bröd.

Smaken innehåller päron, citrus, tropisk frukt och fat. Munkänslan är ganska fet och fyllig och här finns rejält med syra. Very American och jättegott!

Inga kommentarer: