Anpassad sökning

söndag, oktober 14, 2007

2005 Gustave Lorentz Gewurztraminer Réserve

2005 Gustave Lorentz Gewurztraminer Réserve

Oftast är Jen och jag ganska överens om ett vin är gott eller inte men ibland har vi helt skilda åsikter. Så är det i dag. Vi är dock helt eniga om att Gustave Lorentz Gewurztraminer Réserve 2005 doftar helt fantastiskt. Det påminner faktiskt ganska mycket om bra Riesling minus petoleum-doften. Tropiska frukter och fläder är dominerande. I munnen är vinet mycket mjukt och har viss sötma. Rosor och papaya är de smaker som först kommer i åtanke och trots att jag tycker om vinet saknar jag den fräschör jag bara känt ett fåtal gånger men som jag lärt mig kännetecknar riktigt bra Gewurztraminer.

Vi fortsätter äta av den handbollsstora buffelmozzarellan från Peck. I dag i form av en ljummen rustik pastasallad med serranoskinka.

Måste också tipsa om väldigt bra ätmusik när du tröttnat på jazz. Trentemøllers ”The last resort” (Poker Flat) som kom 2006 har gått varm här hemma och i min I-pod i ett år nu. Soft techno som inte blir ett dugg ostig.

Inga kommentarer: